Reklama

Robisz zakupy przez internet? Zwiększyły się Twoje prawa. W życie weszły zmiany w ustawie o prawach

05/01/2015 08:39

Zwiększenie zakresu informacji przekazywanych kupującym, regulacja zasad zawierania umów sprzedaży oraz przywrócenie rękojmi to najważniejsze obszary, które zmienia nowa ustawa o prawach konsumenta. Nowe przepisy mają zastosowanie do transakcji zawartych po 25 grudnia 2014 r.

Zmiany w ustawie dotyczą m.in. zakupów dokonanych na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa: wydłużono termin odstąpienia bez podawania przyczyn od umowy (z 10 do 14 dni) oraz wprowadzono prawo do sprawdzenia towaru nabytego (tylko w sposób porównywalny z jakiego można skorzystać w sklepie stacjonarnym). Uregulowano również zasady zwrotu kosztów odsyłania towarów – klient nie będzie ich ponosił jeśli nie został o tym wcześniej poinformowany przez sprzedającego.


Ustawa nakłada na przedsiębiorcę konieczność uzyskania wyraźnej zgody konsumenta na wszelkie dodatkowe płatności (np. koszty montażu) wykraczające poza uzgodnione wcześniej wynagrodzenie wynikające z umowy sprzedaży. Przywrócono także reklamacje z tytułu rękojmi, dzięki którym klient może żądać od sprzedawcy według swojego wyboru (z wyjątkami określonymi w ustawie): naprawy towaru, jego wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy (jeżeli wada towaru jest istotna).


Dokładne informacje na temat nowych przepisów znajdują się TUTAJ.

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Antek - niezalogowany 2015-01-10 20:41:42

    I bardzo dobrze, że prawa się zwiększyły, bo niektórzy sprzedawcy ciągle tylko robili wszystkich w konia. Szukając w sieci informacji na temat zmian natknąłem się na taką informację, że jeżeli sprzedawca nie poinformuje nas wyraźnie o prawie do zwrotu towaru zakupionego online w ciągu 14 dni, to termin ten przedłuża się do roku. Tutaj to wyczytałem http://prokonsumencki.pl/blog/zwrot-towaru-zakupionego-przez-internet-przez-konsumenta-nowa-ustawa-konsumencka/ Czy ktoś może to potwierdzić? Pozdrawiam :)

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do