Reklama

Reklama sklepu internetowego

27/04/2022 09:34

Czasy, kiedy założenie sklepu internetowego samo w sobie stanowiło reklamę danej marki bezpowrotnie odeszły do lamusa. W swej nieograniczoności sieć stanowi ocean wielkich możliwości znalezienia klientów, ale zarazem bez stosowania odpowiednich narzędzi może błyskawicznie sprawić, że dany biznes pójdzie na dno. Żeby uniknąć twardego lądowania, osoby zajmujące się e- handlem powinny równie często, co na słupki sprzedaży, spoglądać na źródła, z których mogą pozyskiwać ruch dla swojej strony, by móc stale utrzymywać się na powierzchni.

Facebook

Dziś nie sposób wyobrazić sobie prowadzenie sklepu bez profilu na Facebooku. To najpopularniejsze medium społecznościowe na świecie stało się nieodłącznym atrybutem milionów osób, z których wielu jest potencjalnym klientem Twojego sklepu. Sami często możemy złapać się na tym, że zanim wpiszemy pożądany przez nas w danym momencie produkt, najpierw zaczniemy szukać go na Marketplace, a nie choćby w tradycyjnej wyszukiwarce. Konto na Facebooku to absolutna konieczność, czy nam się to podoba czy też nie. Wyświechtane już nieco stwierdzenie "Nie ma Cię na Facebooku, nie istniejesz" mimo upływu lat zupełnie nie traci na wartości, a w przypadku biznesu ma obecnie jeszcze mocniejszy wydźwięk. Portal Marka Zuckerberga niezmiennie skupia rzesze użytkowników i nikt poważnie zajmujący się sprzedażą w sieci nie może pozwolić sobie na lekceważenie lub co gorsza rezygnację z tego potencjału.

Google

Nie mniej ważnym elementem dbałości o stały dopływ użytkowników na stronę internetową sklepu jest pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Wiadomo, im wyższa pozycja, tym większe szanse, że klienci trafią na Twoją witrynę. Istotne w walce o widoczność w Google są przede wszystkim słowa kluczowe, jakimi zdefiniujemy zakres swojej działalności. Główną rolę odgrywają tu konkrety oraz przewidywanie, w jaki sposób potencjalny nabywca będzie wpisywał hasła, by znaleźć interesujący go produkt. Niemniej ważna jest też sama jakość zawartych na stronie treści. Opisy produktów muszą być nie tylko interesujące i zachęcające do kupna, ale przede wszystkim dokładnie definiujące oferowaną rzecz. Co ważne, treści te muszą być unikalne, takie jakich nie zastosowano nigdzie indziej. To duża przewaga w walce o jak najwyższą pozycję w wyszukiwarce Google.

Porównywarki cen

Jak sklep to handel, jak handel to cena. W zalewie różnego rodzaju ofert tych samych produktów niezmiennie, czy to w sieci czy to w realu, klienta równie mocno, a nawet bardziej, interesuje nie tylko jakość towaru, ale zwłaszcza jego cena. Internauci nie muszą przeklikiwać stron poszczególnych sklepów, by móc sprawdzić, gdzie jest taniej. Do tego służą im bardzo popularnego od jakiegoś czasu porównywarki cen. Tam w jednym miejscu można sprawdzić, co gdzie ile kosztuje i bez problemu przekierować się na stronę sklepu z najlepszą ofertą. Dlatego sprzedając w sieci nie sposób ominąć tego kanału pozyskiwania klientów. Tanim kosztem można nie tylko znacząco zwiększyć ruch na stronie, ale też dotrzeć do nowych nabywców. To także doskonałe narzędzie do promocji marki i zbierania opinii klientów, co jest nie do przecenienia przy budowaniu wiarygodności swojej oferty.

Agregatory ofert

Zamiast przeszukiwać dziesiątki sklepów w poszukiwaniu wymarzonego produktu, teraz kupujący mogą znaleźć wiele ofert w jednym miejscu, czyli tzw. agregatorze. Opcje filtrowania pomagają jednocześnie wyszukać choćby produkty najbardziej przystępne cenowo, ale też te najnowsze bądź najpopularniejsze wśród klientów. Poszukując choćby produktów z tak szerokiej i zarazem bardzo popularnej kategorii, jak "Dom i wnętrze" warto zajrzeć na przykład na sofario.com, gdzie dostępne są pogrupowane w czytelny sposób m.in. meble, dekoracje, tekstylia, akcesoria ogrodowe czy elementy oświetlenia. Agregatory pozwalają również różnicować oferty sklepów w zależności od marek bądź przeznaczenia produktu. Wartym sprawdzenia przykładem, tym razem dla sklepów z branży zoologicznej, jest zoofario.com. Miłośnik zwierzaków w przejrzysty sposób otrzyma tam posegregowane według poszczególnych segmentów zainteresowania wszystko, co jest niezbędne do pielęgnacji i opieki nad jego podopiecznym.

Sieci afiliacyjne

Dbając o rozwój sklepu warto dywersyfikować źródła pozyskiwania ruchu i korzystać z nowych narzędzi, które dają taką możliwość. Czymś takim z pewnością są sieci afiliacyjne. Korzystając z platform łączących reklamodawców z wydawcami, stwarzamy sobie możliwość dotarcia do tysięcy odbiorców, optymalizując przy tym wydatki na promocję. Afiliacja pozwala dotrzeć do konkretnie wyselekcjonowanego odbiorcy przy pomocy sprawdzonego i dopasowanego do naszych potrzeb wydawcy. To pozwala nie tylko budować i umacniać markę, ale też zwiększać przychody. Tego typu działania mogą być prowadzone przy użyciu zróżnicowanych kanałów komunikacji, co jeszcze bardziej poszerza wachlarz możliwości zwiększenia ruchu na stronie sklepu.

Działalność w internecie pod względem pozyskiwania odbiorców jest jak widać wielopłaszczyznowa i wymaga od nas kompleksowego spojrzenia na dostępne narzędzia dystrybucji. Warto zatem dobrze je poznać i w optymalny sposób wykorzystywać. Tylko wtedy stworzymy sobie szansę realnego zaistnienia w tym złożonym segmencie rynku.

Artykuł sponsorowany

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do