
Działasz zarówno na rynku lokalnym jak i w internecie ale chcesz wiedzieć jak te działania połączyć i dzięki temu pozyskać więcej klientów? W 2019 roku to już nie takie trudne, nawet dla mniejszych firm lub działalności jednoosobowych.
Wystarczy stworzyć wizytówkę Google Moja Firma. To pierwszy krok, dzięki któremu bez konieczności stawiania strony internetowej zaistniejesz w internecie. Dodatkowo klienci poszukujący produktów lub usług, które oferujesz, będą mogli w łatwy sposób cię znaleźć szukając w internecie. Co więcej, dzięki wizytówce Google Moja Firma w łatwy sposób będą mogli do ciebie dotrzeć, podajesz w niej bowiem swoją dokładną lokalizację oraz wskazówki dojazdu.
Kolejnym krokiem będzie stworzenie strony internetowej. Na początek może być prosta, ważne aby zawierała najważniejsze informacje, których może poszukiwać twój potencjalny klient, jak np. godziny otwarcia, listę produktów lub usług, które oferujesz oraz zakładkę kontakt. Twoja strona internetowa zapewne pojawi się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu słów czy fraz w wyszukiwarce Google przez szukającego użytkownika. Niemniej jednak aby znaleźć się jak najwyżej w wynikach, a więc i pozyskać więcej klientów warto zacząć pozycjonować swoją stronę www.
Jak zacząć pozycjonować stronę www?
Pozycjonowanie stron dzieli się na pozycjonowanie:
on-page, czyli działania podejmowane przez specjalistę na stronie internetowej, które zawierają zarówno poprawę technicznych aspektów jak i jakości treści na stronie,
oraz off-page, czyli linkowanie z zewnętrznych źródeł.
Optymalizacja strony, czyli te techniczne aspekty, właściwie dzielą się na trzy części:
analizę widoczności,
optymalizację techniczną,
optymalizację contentu.
Analiza widoczności. Do jej przeprowadzenia potrzebne są profesjonalne narzędzia, które pozwolą na sprawdzenie historii strony, zdiagnozowanie problemów oraz błędów, które blokują jej wydajność i nie pozwalają na osiągnięcie wyższych pozycji w wyszukiwarce.
Optymalizacja techniczna wymaga znajomości kodowania, ponieważ większość zmian wprowadzana jest właśnie w kodzie strony internetowej. Zmiany dotyczą przede wszystkim: tytułów i opisów meta, znaczników schema, nagłówków oraz fraz, które opisują zdjęcia, paginacji stron, blokowania zbędnych podstron oraz eliminacji duplikatów w obrębie strony.
Optymalizacja contentu, nieco mniej techniczna sprawa, jednak równie ważna. Teksty na stronie internetowej służą bowiem zarówno użytkownikom, jak i botom, które oceniają ponad 200 czynników i na jej podstawie decydują o pozycji strony www. Dlatego określenie odpowiednich fraz, po których potencjalny klient może trafić na naszą witrynę oraz ich użycie w odpowiednim miejscu na stronie, np. w nagłówkach lub w tekście, jest bardzo ważnym aspektem, szczególnie na samym początku kiedy decydujemy się na inwestycje w pozycjonowanie stron. Mimo że obecnie panuje moda na proste strony internetowe w większości zawierające obrazy lub filmy, należy pamiętać, że boty zwracają uwagę na tekst i to na jego podstawie twoja strona www jest pozycjonowana w Google.
Artykuł sponsorowany
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie