
Aż pięć firm złożyło oferty w drugim przetargu ogłoszonym przez PKP, na wyburzenie starego i wybudowanie nowego dworca kolejowego w Ciechanowie. Prace powinny ruszyć już na przełomie kwietnia i maja.
Przypomnijmy, że PKP zmuszone były do rozpisania ponownego przetargu na realizację inwestycji, gdyż za pierwszym razem, po wybraniu wykonawcy, ten bez podania powodów odstąpił od podpisania umowy.
Tym razem oferty na realizację inwestycji w Ciechanowie wpłynęły od pięciu podmiotów. Innowacyjny Dworzec Systemowy chcą wybudować: „Przemysłówka” Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego Holding Sp. z o.o. (zaproponowana kwota: ok. 4,2 mln zł brutto), Konsorcjum firm: AMP Sp. z o.o. oraz A-Projekt Sp. z o.o (zaproponowana kwota: ok. 6 mln zł brutto), P.H.U. URBANOWSKI Zenon Urbanowski (zaproponowana kwota: ok. 4,4 mln zł brutto), SKB Development Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. (zaproponowana kwota: ok. 5,3 mln zł brutto) oraz Warmińskie Przedsiębiorstwo Budowlane S.A., które przy okazji pierwszego przetargu odstąpiło od podpisania umowy (zaproponowana kwota: ok. 5 mln zł).
Obecnie trwa weryfikacja i ocena ofert złożonych przez inwestorów. Przy wyborze wykonawcy PKP będzie brało pod uwagę dwa kryteria: cenę (80%) oraz termin realizacji (20%). Wybrany inwestor ma przejąć plac budowy w ciągu 14 dni od podpisania umowy. Przypomnijmy, że zgodnie z zawartą w przetargu specyfikacją, zamawiający wymaga, by inwestycja została zrealizowana w terminie od 26 do 30 tygodni od daty przekazania wykonawcy terenu budowy.
Jak ustaliliśmy, PKP planuje, że prace związane z rozbiórką istniejącego dworca i budową Innowacyjnego Dworca Systemowego, rozpoczną się na przełomie kwietnia i maja tego roku. Zgodnie z harmonogramem inwestycja powinna zakończyć najpóźniej w połowie listopada.
Dodajmy, że nowy dworzec PKP w Ciechanowie będzie podzielony na część dworcową i miejską. W pierwszej znajdą się m.in. poczekalnia i kasy biletowe, toalety ogólnodostępne z pomieszczeniem gospodarczym i pomieszczeniem opiekuna z dzieckiem, pomieszczenia techniczne, wieża zegarowa, otwarta poczekalnia pod zadaszeniem od strony peronów, pomieszczenia spółek kolejowych, pomieszczenie biurowe z magazynem dla zarządcy dworca oraz zaplecze socjalne kas. Na część miejską złożą się natomiast lokal usługowy (kiosk) oraz otwarta poczekalnia pod zadaszeniem od strony peronów. Pojawi się również wiata parkingowa z parkingiem dla rowerów i motocykli. Łącznie powierzchnia zabudowy dworca wyniesie blisko 295 m2.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie