
W procesie obsługi pacjenta w placówkach medycznych, kluczową rolę odgrywa komunikacja. Chcesz potwierdzić zaplanowaną wizytę, poinformować o zmianie terminu lub odwołaniu wizyty oraz przypomnieć o nadchodzącej konsultacji? Niestety manualne wysyłanie tych wszystkich wiadomości, w związku z każdą zaplanowaną wizytą pacjenta, jest bardzo czasochłonne. Istnieje prosty sposób na zautomatyzowanie tego procesu.
Wysyłka powiadomień SMS oraz e-mail
Wiele firm oferujących takie narzędzia, jak system rezerwacji dla placówki medycznej, daje możliwość włączenia powiadomień SMS lub e-mail. Zdecydowana większość pacjentów, bo aż 93%, deklaruje, że odczytuje każdą otrzymaną wiadomość SMS. Z tego powodu warto wykorzystywać program do rejestracji pacjentów, który daje możliwość wysyłania powiadomień właśnie tym kanałem.
Przy wyborze platformy zajmującej wysyłką powiadomień upewnij się, że odbiorca zobaczy spersonalizowaną przez Ciebie nazwę nadawcy, a nie przypadkowy numer telefonu czy adres e-mail. Własna nazwa nadawcy powiadomienia zdecydowanie zwiększa otwieralność takich wiadomości.
Personalizacja treści powiadomień
System rejestracji pacjentów zintegrowany z platformą do powiadomień to dzisiaj często spotykana kombinacja. Niestety bardzo wiele systemów zmusza użytkowników do korzystania z uniwersalnych treści powiadomień SMS lub e-mail. Przy wyborze systemu rezerwacji dla placówki, warto kierować się, m.in., możliwością spersonalizowania treści powiadomień. Niektóre zaawansowane platformy do wysyłki powiadomień udaje się zaprogramować tak, że do każdej usługi wysyłają inną treść powiadomienia, np. z listą zaleceń, do których należy się zastosować przed poszczególnymi zabiegami. Taka funkcjonalność zdecydowanie ułatwi Ci proces przyjmowania nowych rejestracji.
Newsletter
Poza standardowymi powiadomieniami i przypomnieniami wysyłanymi drogą SMS lub e-mail, warto sprawdzić, czy Twój program do rejestracji pacjentów posiada integrację z zaawansowanymi platformami do wysyłki newslettera.
Newsletter to wiadomości e-mail regularnie wysyłane do konkretnej grupy odbiorców. Często są to użytkownicy strony www lub systemu rejestracji pacjentów, którzy udostępnili swój adres mailowy właśnie po to, aby otrzymywać informacje na bieżąco.
Dzięki takiej funkcji poinformujesz pacjentów o zmianach, zwiększysz sprzedaż produktów dostępnych w Twojej placówce i dostarczysz wartościowych materiałów edukacyjnych z Twojej dziedziny, dzięki którym Twoi pacjenci będą bardziej przywiązani do Twojej placówki, bo dostrzegą wartość płynącą z korzystania z Twoich usług.
Artykuł sponsorowany
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie