
W najbliższą sobotę (15 marca) obchodzić będziemy Światowy Dzień Konsumenta. W związku z tym ciechanowska Delegatura Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej zaprasza w swoje progi wszystkich konsumentów, którzy poczuli się pokrzywdzeni przy robieniu zakupów.
Wszyscy jesteśmy konsumentami. Codziennie dokonujemy drobnych zakupów na potrzeby własne i rodziny, trochę rzadziej czynimy zakupy większe, poważniejsze. Niestety często z różnych powodów jesteśmy niezadowoleni z tych zakupów, ze sposobu w jaki zostaliśmy potraktowani o czym także media informują np. ostatnio o sprzedaży towarów na pokazach, nieuczciwych promocjach itd. Jak sobie radzić w takich sytuacjach? Jakie mamy prawa? Gdzie szukać pomocy?
Jako konsumenci mamy zagwarantowane ustawami:
prawo do informacji: - o towarze, jego właściwościach, cenie , wytwórcy, sprzedawcy i wszystkich innych istotnych dla kupującego okoliczności, mających wpływ na podejmowane decyzje,
prawo do wyboru:- towaru, miejsca i sposobu zakupu, sprzedawcy, sposobu dochodzenia ewentualnych roszczeń,
prawo do bezpieczeństwa:- wszystkich produktów konsumenckich zarówno tych prostych jak i bardziej skomplikowanych,
prawo do reklamacji: - cywilno-prawnych roszczeń wobec sprzedawców i gwarantów z tytułu niezgodności towarów z umową, zastrzeżeń do jakości i sprawności,
prawo do ochrony i pomocy: - w sytuacjach gdy interesy konsumentów są zagrożone lub naruszone.
Na co dzień strażnikiem konsumentów jest Inspekcja Handlowa służąca konsumentom informacją o obowiązujących w handlu i usługach regułach, poradą w konkretnych przypadkach, pomocą w dochodzeniu indywidualnych roszczeń konsumenckich.
Z drugiej strony eliminujemy z rynku w trakcie kontroli produkty mogące zagrażać zdrowiu i życiu konsumentów, nieodpowiedniej jakości lub które nie powinny i nie mogą znajdować się w sprzedaży.
Wszelkiej profesjonalnej pomocy Konsumenci mogą uzyskać w biurze Delegatury w Ciechanowie przy ul. 17 Stycznia 7 pokój 315 codziennie w godzinach od 8:15 do 16:15 a w każdą środę do godz. 18:00 (budynek starostwa powiatowego). W dniach do 14 marca dyżury wydłużono do godz. 18:00.
- Oferujemy w sprawach konsumenckich bezpłatną pomoc i poradnictwo. Doradzimy i pomożemy załatwić reklamację. Pytania i wątpliwości w sprawach konsumenckich można także zgłaszać telefonicznie pod numerem 23-672-27-52 lub mailowo na adres: ih_ciechanow@wiih.org.pl - informuje Zbigniew Pawłowski, dyrektor delegatury IH w Ciechanowie.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie