
Wybrałeś domenę, przygotowałeś nowoczesną i atrakcyjną stronę, na której w przejrzysty sposób opisałeś ofertę, wstawiłeś dopracowane zdjęcia, zamieściłeś intrygujące hasła reklamowe i… I nic! Witryna świeci pustkami, a Ty zastanawiasz się, co jest nie tak? W czasach ogromnej konkurencji nawet najlepsza strona nie obroni się sama. Niezbędna jest przemyślana reklama w Internecie. Pozycjonowanie stron internetowych (SEO), reklama w płatnych i bezpłatnych wynikach wyszukiwania (SEM), obecność w social mediach – to tylko część z działań, które warto rozważyć. Przeczytaj i dowiedz się, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej i być widocznym w sieci.
Zanim zaczniesz zabiegać o ruch na stronie, musisz opracować dobrą strategię na marketing internetowy. W sieci działa już wiele konkurencyjnych stron, które od lat budują swoją pozycję, posiadają stałych odbiorców i pozyskują dużą część ruchu z wyszukiwarek. Podepnij stronę pod Google Analytics i dokładnie prześledź aktualny ruch, jego źródła (direct, organic, referral) i średnie długości sesji na stronie.
Szczegółowa analiza źródeł ruchu pozwoli Ci lepiej poznać swoich potencjalnych klientów i miejsca, w których najczęściej przebywają. Na podstawie tych danych możesz ocenić, czy inwestować w pozycjonowanie strony internetowej (SEO), kampanie linków sponsorowanych, wartościowy content marketing, rozwój mediów społecznościowych lub inne działania. Pamiętaj, że reklama w Internecie odnosi największy sukces, gdy postawisz na więcej niż jedno źródło ruchu.
Pozycjonowanie stron internetowych (SEO, Search Engine Optimization) to jedna z najpopularniejszych form marketingu internetowego. Skuteczne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google pozwoli Ci zwiększyć jej widoczność i ściągnąć ruch organiczny na swoją witrynę.
Z Google korzysta ponad 96% polskich Internautów, o których może dla Ciebie zawalczyć dobra agencja SEO. Gdy po wpisaniu fraz kluczowych związanych z prowadzonym biznesem, Twój adres pojawia się dopiero na drugiej lub dalszej stronie wyników, masz niewielką szansę na znaczący ruch z Google. Pozycjonowanie strony www pomoże Ci podwyższyć swoją pozycję w rankingach – im bliżej TOP 3, tym większe szanse, że użytkownicy klikną w odnośnik.
Bardzo ważne jest jednak, aby firma zajmująca się reklamą w Internecie dobrała słowa kluczowe, które rzeczywiście będą przekładać się nie tylko na liczbę wejść, ale także na konwersję (pozycjonowanie sklepów internetowych ma na celu sprzedaż produktów, a pozycjonowanie lokalne zwiększenie zapytań ofertowych od klientów znajdujących się w Twoim regionie).
Twoja strona może być niewidoczna wysoko w Google z powodu błędów w kodzie (często pojawia się np. błąd 404), niewielkiej szybkości działania serwisu, braku bezpiecznego protokołu https czy bałaganu w strukturze kategorii produktowych. Techniczna optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe pozwoli ulepszyć witrynę. Wykona ją dla Ciebie doświadczona agencja zajmująca się reklamą w Google.
SEM (Search Engine Marketing) to działania łączące płatne kampanie reklamowe w wyszukiwarce - PPC (Google Ads) i pozycjonowanie stron internetowych (SEO).
Reklamy PPC (Pay Per Click – płatność za kliknięcie) pozwalają wyświetlać linki do Twojej strony i jej zakładek (np. produktów w sklepie internetowym) na wybrane frazy kluczowe i są sprawdzonym sposobem na zwiększenie ruchu.
Agencja SEO i SEM często poleca kampanie PPC, ponieważ pomagają szybko zwiększyć widoczność marki w sieci. Doskonale sprawdzą się dla firm, które dopiero wchodzą na rynek. Pozycjonowanie strony początkującego biznesu wymaga czasu. Reklamy Google Ads dają natychmiastowe efekty. Dobrze wspierają również e-commerce i pozycjonowanie sklepów internetowych. Sprawdzą się, aby wypromować nowości w ofercie, przeceny czy produkty przygotowane na konkretne okazje (np. Walentynki, Dzień Matki czy Dzień Dziecka).
Content marketing powiązany jest z SEO, ponieważ doskonale wpiera pozycjonowanie stron w Google. Gdy chcesz zwiększyć ruch, twórz wartościowe treści, które odpowiadają na pytania najczęściej zadawane przez użytkowników wyszukiwarek. Regularnie prowadź bloga i odświeżaj treści na swojej stronie, aby wplatać w nie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz poszukiwane słowa kluczowe.
Cenne będą także artykuły zamieszczane w serwisach zewnętrznych. Pozwalają one budować pozycję eksperta w branży, ale i zawierają linki do strony – po ich kliknięciu użytkownicy przejdą do Twojego sklepu internetowego, na bloga czy zakładkę ofertową. Możesz również zamieszczać wpisy gościnne (np. w serwisach branżowych czy na znanych blogach).
Prowadź firmowy fanpage na Facebooku, załóż konto na LinkedIn, Instagramie, Twitterze i w innych serwisach społecznościowych. Możesz tutaj nawiązywać relacje, dzielić się wiedzą i budować społeczność wokół swojej marki, a jednocześnie zyskać dodatkowe źródło ruchu na stronie. Pozycjonowanie stron www w Google (SEO) i promocja firmy lub sklepu internetowego w social mediach świetnie się wzajemnie uzupełniają.
Znani blogerzy, właściciele największych kont na Instagramie, Facebooku czy w serwisie YouTube doskonale wiedzą, jakimi prawami rządzi się marketing internetowy i mogą podzielić się z Tobą swoją wiedzą. Ich ogromne zasięgi to doskonałe wsparcie w promowaniu marki i zwiększaniu ruchu na stronie.
Chcesz stać się mniej zależny od algorytmów wyszukiwarek oraz social mediów? Zbuduj swoją własną bazę potencjalnych klientów. Zapisuj na newsletter i regularnie przesyłaj atrakcyjne wiadomości z linkami do Twojej strony. Takie działanie doskonale wesprze klasyczne SEO, czyli pozycjonowanie strony w Google.
Omów strategię na skuteczną reklamę swojej strony www ze Specjalistą SEO / SEM.
Bezpłatnie, bez zobowiązań na sempire.pl
Artykuł sponsorowany
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie