Reklama

Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej?

07/02/2022 11:07

Wybrałeś domenę, przygotowałeś nowoczesną i atrakcyjną stronę, na której w przejrzysty sposób opisałeś ofertę, wstawiłeś dopracowane zdjęcia, zamieściłeś intrygujące hasła reklamowe i… I nic! Witryna świeci pustkami, a Ty zastanawiasz się, co jest nie tak? W czasach ogromnej konkurencji nawet najlepsza strona nie obroni się sama.  Niezbędna jest przemyślana reklama w Internecie. Pozycjonowanie stron internetowych (SEO), reklama w płatnych i bezpłatnych wynikach wyszukiwania (SEM), obecność w social mediach – to tylko część z działań, które warto rozważyć. Przeczytaj i dowiedz się, jak zwiększyć ruch na stronie internetowej i być widocznym w sieci.

 

Skuteczny marketing internetowy - pozyskaj twarde dane i opracuj strategię działań

Zanim zaczniesz zabiegać o ruch na stronie, musisz opracować dobrą strategię na marketing internetowy. W sieci działa już wiele konkurencyjnych stron, które od lat budują swoją pozycję, posiadają stałych odbiorców i pozyskują dużą część ruchu z wyszukiwarek. Podepnij stronę pod Google Analytics i dokładnie prześledź aktualny ruch, jego źródła (direct, organic, referral) i średnie długości sesji na stronie.

Jak pozyskać ruch na stronie?

Szczegółowa analiza źródeł ruchu pozwoli Ci lepiej poznać swoich potencjalnych klientów i miejsca, w których najczęściej przebywają. Na podstawie tych danych możesz ocenić, czy inwestować w pozycjonowanie strony internetowej (SEO), kampanie linków sponsorowanych, wartościowy content marketing, rozwój mediów społecznościowych lub inne działania. Pamiętaj, że reklama w Internecie odnosi największy sukces, gdy postawisz na więcej niż jedno źródło ruchu.

Zainwestuj w pozycjonowanie strony w Google

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO, Search Engine Optimization) to jedna z najpopularniejszych form marketingu internetowego. Skuteczne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google pozwoli Ci zwiększyć jej widoczność i ściągnąć ruch organiczny na swoją witrynę.

Z Google korzysta ponad 96% polskich Internautów, o których może dla Ciebie zawalczyć dobra agencja SEO. Gdy po wpisaniu fraz kluczowych związanych z prowadzonym biznesem, Twój adres pojawia się dopiero na drugiej lub dalszej stronie wyników, masz niewielką szansę na znaczący ruch z Google. Pozycjonowanie strony www pomoże Ci podwyższyć swoją pozycję w rankingach – im bliżej TOP 3, tym większe szanse, że użytkownicy klikną w odnośnik.

Bardzo ważne jest jednak, aby firma zajmująca się reklamą w Internecie dobrała słowa kluczowe, które rzeczywiście będą przekładać się nie tylko na liczbę wejść, ale także na konwersję (pozycjonowanie sklepów internetowych ma na celu sprzedaż produktów, a pozycjonowanie lokalne zwiększenie zapytań ofertowych od klientów znajdujących się w Twoim regionie).

Techniczna optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe

Twoja strona może być niewidoczna wysoko w Google z powodu błędów w kodzie (często pojawia się np. błąd 404), niewielkiej szybkości działania serwisu, braku bezpiecznego protokołu https czy bałaganu w strukturze kategorii produktowych. Techniczna optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe pozwoli ulepszyć witrynę. Wykona ją dla Ciebie doświadczona agencja zajmująca się reklamą w Google.

Wykorzystaj możliwości płatnej reklamy w Google

SEM (Search Engine Marketing) to działania łączące płatne kampanie reklamowe w wyszukiwarce - PPC (Google Ads) i pozycjonowanie stron internetowych (SEO).

Reklamy PPC (Pay Per Click – płatność za kliknięcie) pozwalają wyświetlać linki do Twojej strony i jej zakładek (np. produktów w sklepie internetowym) na wybrane frazy kluczowe i są sprawdzonym sposobem na zwiększenie ruchu.

Agencja SEO i SEM często poleca kampanie PPC, ponieważ pomagają szybko zwiększyć widoczność marki w sieci. Doskonale sprawdzą się dla firm, które dopiero wchodzą na rynek. Pozycjonowanie strony początkującego biznesu wymaga czasu. Reklamy Google Ads dają natychmiastowe efekty. Dobrze wspierają również e-commerce i pozycjonowanie sklepów internetowych. Sprawdzą się, aby wypromować nowości w ofercie, przeceny czy produkty przygotowane na konkretne okazje (np. Walentynki, Dzień Matki czy Dzień Dziecka).

Postaw na content marketing

Content marketing powiązany jest z SEO, ponieważ doskonale wpiera pozycjonowanie stron w Google. Gdy chcesz zwiększyć ruch, twórz wartościowe treści, które odpowiadają na pytania najczęściej zadawane przez użytkowników wyszukiwarek. Regularnie prowadź bloga i odświeżaj treści na swojej stronie, aby wplatać w nie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz poszukiwane słowa kluczowe.

Cenne będą także artykuły zamieszczane w serwisach zewnętrznych. Pozwalają one budować pozycję eksperta w branży, ale i zawierają linki do strony – po ich kliknięciu użytkownicy przejdą do Twojego sklepu internetowego, na bloga czy zakładkę ofertową. Możesz również zamieszczać wpisy gościnne (np. w serwisach branżowych czy na znanych blogach).

Wykorzystaj moc social mediów

Prowadź firmowy fanpage na Facebooku, załóż konto na LinkedIn, Instagramie, Twitterze i w innych serwisach społecznościowych. Możesz tutaj nawiązywać relacje, dzielić się wiedzą i budować społeczność wokół swojej marki, a jednocześnie zyskać dodatkowe źródło ruchu na stronie. Pozycjonowanie stron www w Google (SEO) i promocja firmy lub sklepu internetowego w social mediach świetnie się wzajemnie uzupełniają.

Nawiąż współpracę z influencerami

Znani blogerzy, właściciele największych kont na Instagramie, Facebooku czy w serwisie YouTube doskonale wiedzą, jakimi prawami rządzi się marketing internetowy i mogą podzielić się z Tobą swoją wiedzą. Ich ogromne zasięgi to doskonałe wsparcie w promowaniu marki i zwiększaniu ruchu na stronie.

Buduj newsletter

Chcesz stać się mniej zależny od algorytmów wyszukiwarek oraz social mediów? Zbuduj swoją własną bazę potencjalnych klientów. Zapisuj na newsletter i regularnie przesyłaj atrakcyjne wiadomości z linkami do Twojej strony. Takie działanie doskonale wesprze klasyczne SEO, czyli pozycjonowanie strony w Google.

 

Omów strategię na skuteczną reklamę swojej strony www ze Specjalistą SEO / SEM.

Bezpłatnie, bez zobowiązań na sempire.pl

Artykuł sponsorowany

Aplikacja ciechanowinaczej.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Ciechanowinaczej.pl




Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Wróć do