
Prowadzisz stronę internetową, na której można znaleźć wiele ciekawych i wartościowych treści, lecz trudno ją znaleźć? W takim razie powinieneś zainteresować się pozycjonowaniem. To istotny element, który umożliwi dotarcie do nowych odbiorców Twoich produktów bądź usług. Pozycjonowaniem zajmują się przede wszystkim agencje SEO. Znajdź skuteczną firmę i zaufaj jej! Zastanawiasz się jednak, jak możesz później sprawdzić efekty pracy SEO? Na co powinieneś zwrócić uwagę, zanim wybierzesz taką firmę? Podpowiemy Ci, jakie są najważniejsze aspekty!
Po pierwsze - zwróć uwagę na rodzaj umowy
Jeszcze niedawno było tak, że agencje SEO narzucały swoim klientom ścisłe warunki współpracy, natomiast okres wypowiedzenia umowy był bardzo długi… Na szczęście to już przeszłość! Aktualnie działające na rynku agencje SEO mają otwarte podejście i zawsze dostosowują się do potrzeb klienta. Dają możliwość bezproblemowego rozwiązania umowy w sytuacji, gdy klient jest niezadowolony z efektów. Nawiązując współpracę z agencją SEO, na pewno warto przyjrzeć się również temu, jak długo działa na rynku i jakich zatrudnia specjalistów.
Po drugie - audyt strony to bardzo ważna kwestia
Aby móc dokładnie określić, z jakimi potencjalnymi problemami zmaga się strona internetowa, wykonuje się audyt SEO. Dzięki niemu specjaliści docierają do źródła problemu i znajdują odpowiedź na pytanie, co obniża pozycję strony w wyszukiwarce internetowej. Jest to procedura niezbędna, która zwykle pochłania od kilku do nawet kilkudziesięciu godzin. Przed wyborem agencji SEO powinieneś upewnić się, w jakim zakresie firma wykonuje audyt. W ramach audytu eksperci sprawdzają jakość content marketingu - w końcu nie od dziś wiadomo, że wartościowe treści mają korzystny wpływ na pozycjonowanie witryny i wzrost pozycji w Google, dlatego na content marketingu nie warto oszczędzać! Do istotnych działań SEO możemy zaliczyć też skontrolowanie kodu źródłowego strony, czy jego optymalizację.
Po trzecie - odpowiednie słowa kluczowe
Niemniej ważnym aspektem jest dobór słów kluczowych. Obowiązkowo muszą one odzwierciedlać specyfikę działalności prowadzonej przez klienta. Dlatego przed nawiązaniem współpracy warto zorientować, jakie i ile słów kluczowych przewiduje agencja SEO dla Twojej firmy. Czasem dobrym pomysłem jest pozycjonowanie na tzw. długi ogon (long tail). Dobrą agencję SEO cechuje m.in. to, że uwzględnia popularność konkretnej branży i koszt pozycjonowania na daną frazę. Co więcej - w przypadku niektórych podmiotów szczególnie dobrze sprawdza się pozycjonowanie lokalne.
Po czwarte - raporty
Agencja SEO powinna na bieżąco zdawać raporty ze wdrażanych działań. Jest to pewien sposób na kontrolę nad tym, czy firma pracuje efektywnie i czy te wszystkie działania przełożą się na wyższą pozycję witryny w wynikach Google. Można by powiedzieć, że raport jest dowodem tego, że agencja SEO zapewnia usługi na najwyższym poziomie. Dzisiaj raporty w tej branży to standard - każdy klient praktycznie ich żąda! Dla wielu osób raportowanie jest też formą zabezpieczenia, że agencja SEO wywiązuje się z zakontraktowanych czynności. Skuteczne agencje SEO bez problemu przekazują do wglądu raporty z wykonanych działań.
Po piąte - możliwe kary
Zanim zdecydujesz się na podpisanie umowy z wybraną agencją SEO, to dokładnie przeczytaj jej treść. Szczególną uwagę poświęć zapiskom mówiącym o ewentualnych karach umownych. Obowiązkowo musisz też dowiedzieć się, kto bezpośrednio będzie odpowiadał za wdrażanie działań dla Twojej firmy w firmie i jakich specjalistów SEO zatrudnia dana agencja SEO. Pamiętaj - dobrze sporządzona umowa powinna chronić nie tylko interesy jednej ze stron, a obu!
Po szóste - opinie i rekomendacje
Dobrym pomysłem przed ostatecznym wyborem agencji SEO może być zapoznanie się z opiniami klientów na temat danej agencji SEO. W przypadku dużej liczby pozytywnych opinii możesz podejrzewać, że jest to firma, której warto zaufać. Gdy natomiast zauważysz wiele negatywnych opinii, to powinna zapalić Ci się czerwona lampka. Ponadto warto też upewnić się, czy wybrana agencja jest certyfikowanym partnerem Google.
Artykuł powstał we współpracy z agencją SEO: https://contentninja.pl.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie