:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
PILNE

Prezydent: "Miasto nie sfinansuje budowy pomnika smoleńskiego"

Wywiady, Prezydent Miasto sfinansuje budowy pomnika smoleńskiego - zdjęcie, fotografia

Nie milkną echa zapowiedzi budowy na terenie Ciechanowa pomnika upamiętniającego ofiary katastrofy smoleńskiej. Sprawa ta wywołała sporo emocji wśród mieszkańców, zwłaszcza jeśli chodzi o źródła finansowania tej inicjatywy.

O komentarz do całej sprawy poprosiliśmy prezydenta miasta Krzysztofa Kosińskiego, który zadeklarował, że miasto nie będzie partycypować w kosztach budowy pomnika.

CiechanówInaczej.pl: Panie Prezydencie, inicjatywa Społecznego Komitetu Budowy Pomnika Ofiar Katastrofy Smoleńskiej w Ciechanowie wywołała sporo dyskusji wśród mieszkańców. Jakie jest stanowisko władz miasta w tej sprawie?

Krzysztof Kosiński: - Miasto nie będzie finansowało budowy tego pomnika. Nie jestem prezydentem od pomników, nie zajmuję się tym. Przed nami ważna batalia o miliony złotych dla Ciechanowa z nowej unijnej perspektywy - to jest ważne, a pomników budować nie zamierzam. Jestem przedstawicielem młodego pokolenia ludzi, którzy angażują się w życie publiczne. To pokolenie myśli innymi kategoriami, historia jest dla nas ważna, ale nie żyjemy historią, budujemy przyszłość, nie pomniki. Tego też oczekują ode mnie mieszkańcy.

Skąd dowiedział się Pan o tym pomyśle? Czy członkowie Komitetu kontaktowali się z Panem w sprawie budowy pomnika?

- O sprawie dowiedziałem się z artykułu w Internecie. Sprawa pojawiła się w czasie, gdy reprezentowałem Ciechanów na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach. Nie oczekiwałem tu komunikatu bezpośredniego do mnie, bo miasto nie jest stroną sprawy.

W wypowiedziach mieszkańców, chociażby na naszym portalu, padają m.in. komentarze dotyczące ewentualnego marnotrawienia publicznych pieniędzy na budowę pomnika. Czy miasto w jakikolwiek sposób będzie partycypowało w kosztach realizacji tego przedsięwzięcia?

- Chcę wyraźnie podkreślić, że publiczne pieniądze, pieniądze z budżetu miasta nie będę wydatkowane na ten cel.

Można znaleźć przypadki, także w Ciechanowie, gdzie władze owszem nie współfinansowały bezpośrednio budowy pomników czy innych miejsc pamięci, jednak wykładały pieniądze np. na zagospodarowanie terenów wokół tego typu obiektów. Czy w tym przypadku dopuszcza Pan możliwość takiej formy wsparcia finansowego dla inicjatywy Komitetu?

- Z tego, co wiem inicjatorzy są dopiero w fazie pomysłu. Do konkretów jeszcze bardzo długa droga, stąd trudno mówić o zagospodarowaniu jakiegokolwiek terenu, bo przecież nie ma nawet precyzyjnie określonego oczekiwania co do miejsca.

Na tę chwilę mówi się o dwóch możliwych lokalizacjach pomnika: terenach przy odcinku pętli miejskiej pomiędzy ulicami Pułtuską i Wojska Polskiego oraz placu przed dworcem PKP. Jak Pan ocenia te pomysły? Czy ma Pan inne sugestie na lokalizację pomnika?

- Nie jest to przedmiotem moich rozważań.

Czy w przypadku wyboru lokalizacji pomnika na terenach miejskich, Pan wyrazi zgodę na postawienie takiego pomnika, czy też dana lokalizacja będzie musiała spełniać określone kryteria?

- Zdecydowanie za dużo jest dowolności w decydowaniu o tego typu działaniach. Przypomnę, że za chwilę wchodzi w życie tzw. ustawa krajobrazowa, która miastu daje jeszcze większe możliwości w zakresie wprowadzenia ograniczeń dotyczących usytuowania tzw. małej architektury, nie tylko reklam. Na razie nie ma żadnego wniosku, więc nie ma powodów do prowadzenia dyskusji w tej sprawie.

Czy ze względu na fakt, że temat ten budzi tak duże emocje w debacie publicznej, nie uważa Pan, że byłoby wskazane przeprowadzenie wśród mieszkańców konsultacji społecznych, tak by poznać ich opinię na temat tej inicjatywy?

- Konsultacje powinni przeprowadzić inicjatorzy pomysłu i na pewno powinni mieć poparcie społeczne dla swoich działań. Przeprowadzanie jakichkolwiek inicjatyw bez poparcia mieszkańców jest zwykle tworzeniem niepotrzebnych konfliktów. Miasto nie jest na tym etapie stroną sprawy i trudno od władz miasta oczekiwać przeprowadzenia konsultacji.

Reklama

Prezydent: "Miasto nie sfinansuje budowy pomnika smoleńskiego" komentarze opinie

  • natalia - niezalogowany 2015-05-13 10:59:23

    proszę mi awaryjne wojska polskiego 28 a,b,c i załatw cos kostki ziemia i ławka i śmieci kosz , ziemia trawa i zabawki dzieci pozdrawiam

  • Omegaxx2 - niezalogowany 2015-05-11 18:33:16

    Niech Kołakowski inaczej podlizuje się Kaczyńskiemu.

  • Omegaxx2 - niezalogowany 2015-05-11 18:32:12

    Chociaż na pana prezydenta nie głosowałam ale tym razem zgadzam się. Żadnego pomnika smoleńskiego. Niech Kołakowski inaczej podlizuje się Kaczyńskiemu.

  • Aga - niezalogowany 2015-05-10 15:33:42

    BRAWO PANIE PREZYDENCIE, OBY WIĘCEJ TAKICH ROZSĄDNYCH LUDZI W NASZYCH WŁADZACH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Zenek - niezalogowany 2015-05-09 21:23:01

    Brawo!

  • P. - niezalogowany 2015-05-09 19:17:38

    1.ciekawe, czy na te wyznaczone debaty nt pomnika przyjdą wszyscy z tego niby społecznego komitetu budowy czy tylko wybrani.?
    2. Dlaczego nie będzie jednej debaty dla wszystkich mieszkańców miasta tylko aż tyle? I po co dowody ludzi? Tego to za wiele.
    3. Czy będą media i przedstawiciele Urzędu Miasta (pomijając tych z komitetu) i Starostwa? Oni tez powinni zabrać głos w dyskusji
    4. Tyle spotkań, zbędne dyskusje i strata czasu. Ta gra nie warta świeczki.

  • Gość - niezalogowany 2015-05-08 14:35:22

    Mieszając w to demokrację, to jej definicja brzmi: "demokracja to rządy większości z poszanowaniem praw mniejszości".

  • Roman - niezalogowany 2015-05-08 14:08:12

    Drogi Gościu - społeczeństwem Ciechanowa są jego mieszkańcy. Proszę zrobić referendum a wtedy okaże się czy społeczna inicjatywa to garstka ludzi - sympatyków pewnej opcji politycznej czy może większość Ciechanowian ? Mamy na szczęście demokratyczny ustrój i jeżeli większość , przytłaczająca większość nie życzy sobie pomnika to na siłę proszę tego nie robić.
    Temat rodem z PRL jak więzienie za in-vitro :)

  • Gość - niezalogowany 2015-05-08 13:06:04

    oszołomem można nazwać tego, kto nie wie co to społeczna inicjatywa i sieje plotki jakoby ktoś działający społecznie wyciągał rękę po pieniądze z budżetu

  • Damian - niezalogowany 2015-05-08 12:46:18

    Stawianie pomników trąca mi tutaj poprzednim ustrojem, w dodatku nie rozumiem za jakie zasługi miałby ten pomnik stanąć. Codziennie ginie wielu ludzi w wypadkach , katastrofach czy innych zdarzeniach i również są to czyjeś dzieci , rodzice , synowie , córki ...
    Panie Marku myślę ,ze RADOŚĆ w nowych pokoleniach wywoła lepszy dostęp do usług medycznych czy lepszy rynek pracy a nie jakiś obelisk zwany pomnikiem...
    Również jestem przeciwny marnotrawieniu pieniędzy miasta na takie
    "szalone" pomysły.
    Wielki ukłon w stronę Pana Prezydenta - myśli Pan jak prawdziwy gospodarz a nie jak partyjny oszołom ;)

  • Gość - niezalogowany 2015-05-08 10:22:40

    Z całym szacunkiem do Pana Prezydenta, ale czysty populizm i nieładne zachowanie. Jako osoba piastująca kolejną ważną funkcję powinien orientować się czym jest społeczny komitet i skąd pieniądze na podejmowane przez niego inicjatywy. I wie zapewne, aczkolwiek chodzi o sianie zamętu? Np. na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy nikt nie wyciąga łapy i nie zmusza nikogo do datków na ten cel. W poniższej wypowiedzi od 4m10s jest coś nt. pomnika "miasto nie będzie partycypować w budowie tego pomnika" także wypowiedź Pana Prezydenta nie dość że po niewczasie, niezgodna z faktami, tak jeszcze rodzi negatywne emocje

    http://krdp.fm/radiotv/konferencja-prasowa-sprawa-lidla-leszek-gozdziewski-04-05-2015/

  • marek zalewski - niezalogowany 2015-05-07 18:40:23

    Moja propozycja pomnika smoleńskiego w Ciechanowie... ku RADOŚCI nowych pokoleń a nie tylko polityków... niestety tutaj nie mogę zamieścić zdjęć...są na FB...

  • a - niezalogowany 2015-05-07 17:14:18

    Ma u mnie plusa. Niestety, ale pomysł z pomnikiem smoleńskim pochodzi z kręgów tylko jednej partii. Będzie tylko dzielił, a nie łączył. Z drugiej strony to taki pomnik można pobudować bezkosztowo. Po zabiegach "pielęgnacyjnych" wiele drzew przypomina brzozę smoleńską. Powiesić tabliczkę i gotowy pomnik, a nawet pomniki, po jednej sztuce dla każdej ofiary katastrofy.

  • Kazimierz - niezalogowany 2015-05-07 16:45:45

    Młody człowiek a tyle rozwagi i rozumu.
    Nie żałuję oddanego na Pana głosu, Panie Krzysztofie.
    Trzeba pomagać mieszkańcom Ciechanowa , szczególnie dzieciom, to będą najlepiej spożytkowane środki, a pomnik niech sobie CI państwo pobudują za własne środki i najlepiej we własnym ogródku!

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.




Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez ciechanowinaczej.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

R4BC PL SP Z O O z siedzibą w Ciechanów 06-400, Plac Tadeusza Kościuszki 13a lok.7

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"