:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
  0°C pochmurno z przejaśnieniami

Ponad pół tysiąca podpisów nie przekonało radnych. Nie będzie mostu im. Fundacji WOŚP (wideo)

Po raz kolejny kwestia nazewnictwa wywołała spore emocje wśród ciechanowskich radnych. Tym razem pochylili się nad projektem uchwały w sprawie nazwania mostu przy ul. Zamkowej imieniem Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Pod wnioskiem w tej sprawie podpisało się ok. 600 mieszkańców.

Wnioskodawcy w uzasadnieniu podkreślali m.in., że WOŚP jest jedną z najbardziej znanych organizacji pozarządowych w kraju i prowadzi działalność charytatywną opartą na uniwersalnych wartościach i wolontariacie setek tysięcy osób w Polsce i za granicą. Zwracali też uwagę, że w Ciechanowie od pierwszego finału w granie z WOŚP angażuje się wiele osób, w tym głównie dzieci i młodzież szkolna. Dodali również, że ciechanowski szpital otrzymał dzięki WOŚP sprzęt i materiały eksploatacyjne o wartości ponad 1,5 mln zł. - Nadanie proponowanej nazwy będzie wyrazem uznania nie tylko dla działalności Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, ale także dowodem wdzięczności dla tysięcy ciechanowskich wolontariuszy, którzy przez 26 lat tworzą to niebywałe przedsięwzięcie - wyjaśniali.

Taka argumentacja nie przekonała przede wszystkim radnych Prawa i Sprawiedliwości, którzy już na początku grudniowej sesji opowiedzieli się za zdjęciem z porządku obrad projektu uchwały w tej sprawie. Wniosek złożył wiceprzewodniczący Rady Miasta Robert Kuciński, uzasadniając że jest to propozycja uhonorowania wciąż istniejącej inicjatywy. Ostatecznie projekt został utrzymany w porządku obrad, a głosowanie nad nazwaniem mostu poprzedziła burzliwa dyskusja. Radni przeciwni nazwie Fundacji WOŚP argumentowali m.in. że nie można wyróżniać w ten sposób tylko jednej organizacji, dodając że WOŚP gra raz w roku, a są fundacje pomagające innym na co dzień. Podnoszono też kwestie postawy prezentowanej przez samego Jerzego Owsiaka oraz zarobków członków zarządu fundacji, czy finansowania przez WOŚP Przystanku Woodstock, w czasie którego dochodzi do różnego rodzaju przestępstw. W końcu padały argumenty, że wskazany most leży na Trakcie Książęcym i dlatego taka nazwa nie jest odpowiednia, a po za tym sama konstrukcja mostu wymaga remontu i najpierw powinien on zostać zmodernizowany, a dopiero później ewentualnie nazwany. Z kolei radni popierający zaproponowaną nazwę podkreślali zasługi WOŚP oraz samych wolontariuszy. Ich zdaniem uhonorowanie w ten sposób fundacji byłoby tak naprawdę wyrazem wdzięczności dla wszystkich wolontariuszy, ponieważ osoby działające w WOŚP często udzielają się w innych organizacjach (zapis całej dyskusji dostępny jest w relacji wideo).

Ostatecznie projekt uchwały został odrzucony. Za nadaniem nazwy fundacji WOŚP było 9 radnych (Wiesław Brzozowski, Zdzisław Dąbrowski, Jacek Duriasz, Michał Jeziółkowski, Elżbieta Latko, Krzysztof Leszczyński, Michał Rząsiński, Zenon Stańczak, Mariusz Stawicki), 9 było przeciw (Robert Adamiak, Barbara Kornatowska, Robert Kuciński, Agnieszka Kuźma, Jerzy Racki, Marek Rutkowski, Edyta Rzeplińska-Filipowicz, Bogumiła Rybacka, Stanisław Talarek) a 2 wstrzymało się od głosu (Leszek Goździewski i Tomasz Podsiadlik).


Ponad pół tysiąca podpisów nie przekonało radnych. Nie będzie mostu im. Fundacji WOŚP (wideo) komentarze opinie

  • gość 2018-01-04 15:47:01

    WOSP zrobilo w Polsce wiecej dobrego niz wszyscy politycy razem wzieci

  • gość 2018-01-04 15:57:08

    Pwnie chcą nazwać most imieniem kolejnego Wyklętego...

  • gość 2018-01-04 16:50:57

    Bardzo dobra decyzja! Brawo :)

  • gość 2018-01-04 17:00:09

    Most odstrasza ,najpierw remont a potem nazwa....

  • gość 2018-01-04 17:29:59

    Most znajduje się tuż przy Zamku Książąt Mazowieckich i nazwa jego winna nawiązywać do historii Ciechanowa.. Nie powinna wzbudzać kontrowersje . Proponuję nazwać most imieniem prawdopodobnego założyciela miasta " most imieniem Ciechana założyciela miasta Ciechanów"

  • Gość - niezalogowany 2018-01-04 17:44:58

    To prawda.robia bardzo duzo i widac efekty.zastanawiam sie dlaczego jest ullca Fetlinskiej ktora pracowala w rzadzie.a to kojarzy mi sie zle,caly czas sie slyszy o zlodziejstwie i roznego rodzaju afery.nie wspone o gigantycznych premiach i sponsorowaniu miesiecznic z pieniedzy podatnikow.wiec jesli radnym WOSP kojarzy sie zle to niech otworza oczy

  • Gość - niezalogowany 2018-01-04 17:59:11

    Most Królowej Bony :)

  • Gość - niezalogowany 2018-01-04 18:02:26

    To było do przewidzenia że posrane pisiory zablokują

  • Gość - niezalogowany 2018-01-04 18:38:11

    Te 600 podpisanych osób to nie wszyscy mieszkańcy Ciechanowa. Radni nie powinni oszukiwać że są to tylko mieszkańcy Ciechanowa, tam jest wiele PESEL-i spoza Ciechanowa.

  • Gość - niezalogowany 2018-01-04 18:38:50

    Te 600 podpisanych osób to nie wszyscy mieszkańcy Ciechanowa. Radni nie powinni oszukiwać że są to tylko mieszkańcy Ciechanowa, tam jest wiele PESEL-i spoza Ciechanowa.

  • Leon - niezalogowany 2018-01-04 18:41:10

    W sejmie pisowcy to w większości dno, to i nasi radni chcą im dorównać

  • Leon - niezalogowany 2018-01-04 18:46:59

    Proponuje nazwać most na Łydyni przy cukrowni im.L.Kaczyńskiego

  • Gość - niezalogowany 2018-01-04 18:47:25

    Zagrywka typowo polityczna, ktoś kto zgłosił ten wniosek miał na celu uderzyć w RM i pokazać jacy to są źli. Działalność szefa WOSP od dawna budzi kontrowersjie, chociaż idea zszczytna. A dlaczego nie nazwano mostu CARITAS, czy szkachetnej paczki też pomagają

  • Gość - niezalogowany 2018-01-04 18:53:48

    Ty deblu

  • gość 2018-01-04 21:47:05

    Jeśli nie WOŚP, to niech będzie Jerzego Owsiaka!

  • gość 2018-01-04 21:47:45

    Nowakowski antypisior zlinialy hippis niech zajmie się poważnymi sprawami a nie jątrzeniem.

  • Ja - niezalogowany 2018-01-05 01:00:41

    Zrób tyle, co Nowakowski dal potrzebujących, wtedy się możesz wypowiadać. Co zrobili radni PIS poza uwaleniem oddolnej inicjatywy? Splunęli wolontariuszom WoŚP w twarz!

  • gość 2018-01-05 04:20:59

    No właśnie, co zrobili dla miasta w tej kadencji radni pis?

  • gość 2018-01-05 04:18:09

    No właśnie, co zrobili dla miasta w tej kadencji radni pis?

  • gość 2018-01-05 09:09:51

    niech nazwą most " most dziesiętnicy smoleńskiej " albo "kota jarka" Co za kraj ????????????????????????????????????????????????????????

  • gość 2018-01-05 09:10:49

    Radni PIS dla miasta głosowali za wszystkim co nie z PIS-u na NIE tyle zrobili !!!!

  • Gość - niezalogowany 2018-01-05 09:18:58

    A WY PLATFORMUCHY CO DALISCIE OD SIEBIE. Tylko PiS PiS PiS

  • Gość - niezalogowany 2018-01-05 12:16:10

    Ale WOŚP jeszcze działa i ma grać do końca świata i jeden dzień dłużej więc raczej most nie doczeka się imienia...

  • Cogito - niezalogowany 2018-01-05 16:12:21

    Ktoś chciał się na moście polansować 13-tego stycznia, i nie udało się... A teraz zrzuca się na radnych z PiS-u, chociaż radnemu z PSL i radnemu niezrzeszonemu również ten pomysł się nie podobał. A czy tej fundacji ktoś nie zrobił niedźwiedziej przysługi... Czy Owsiakowi zależy na nadawaniu nazwy różnym obiektom, czy też na zbiórce pieniędzy?

  • gość 2018-01-07 02:30:52

    W mojej małej ojczyźnie widzę, że też są ludzie gotowi się pogryźć, podrapać i pozarzynać dla kawałka betonu a rozmowa o nazwie małego mostu z mojego osiedla sprowadza się do inwektyw politycznych. Brawo, zasługujecie zatem na taką większość w Radzie Miasta, pozdrawiam.

  • gość 2018-01-07 06:42:16

    szkoda gadac , niedlugo wybory na szczescie, wole dawac na WOSP niz na caritas :) .....

  • Gość - niezalogowany 2018-01-07 10:43:14

    Most ofiar PiSu-Owsiak,Sawicka,Chlebowski,Drzewiecki,Gawłowski,Gronkiewicz,Krajewska,Plichta...

  • gość 2018-01-07 12:39:08

    A co ma Owsiak wspólnego z Ciechanowem? i jak można nazwać most nazwą organizacji? Może i w Polsce robi dobrze, ale w Ciechanowie taka nazwa nie do przyjęcia. Brawo radni. Poza tym nie słyszałem o żadnych podpisach żeby nadać nazwę mostu. Nie wiem co za baran to wymyślił, ale życzę mu dobrego humoru na nowy rok.

  • gość 2018-01-08 08:38:12

    Ja chciałabym zadać pytanie gościowi o nazwie "Ja", który zamieścił komentarz 5 stycznia o 1:00:44. Powiedz mi człowieku i oświeć mnie co takiego zrobił p. Nowakowski ??? Otwierał szlabany kierowcom na parkingu szpitala?? Bo jakoś nie widzę aby poza styczniem (akcja WOŚP) udzielał się w życiu społecznym w jakikolwiek sposób. Jako doświadczona osoba dam radę, nie należy brać pod uwagę względów koleżeńskich przy subiektywnej ocenie działalności. Ale jeżeli się mylę to liczę, że z tylu wyczynów P. Nowakowskiego wybierze Pan/Pani choćby 10 i napiszę, z chęcią się dowiem. Pozdrawiam.

  • gość 2018-01-09 18:03:14

    Mam nową propozycję : imienia Jarosława Kaczyńskiego

  • Marzena L. - niezalogowany 2018-01-10 13:53:32

    Odpowiedź do gościa , który zamieścił komentarz 2018-01-08 o 08:38:12. Co prawda Pana wpis nie był kierowany do mnie, ale nie zgodzę się z panem, że Waldemar Nowakowski nie robi nic poza styczniem jak Pan napisał. Uważam, że opinia ta jest mocno krzywdząca. To, że Pan nie widzi tych działań nie oznacza, że ich nie ma. Ja wiem, że robi o wiele więcej jednak nie zamierzam wypisywać tu tych działań. Waldemar Nowakowski tak jak setki innych wolontariuszy pracują w naszym mieście w kilkudziesięciu inicjatywach i projektach. Ich praca zawsze zasługuje na pochwałę, bo pracują na rzecz naszego wspólnego dobra., niezależnie od tego czy jest to jedna akcja czy codzienne wolontariacka praca. Czy jeżeli wolontariusz działa w 10 inicjatywach jego praca jest bardziej cenna niż tego który pracował przy 1? Moim zdaniem próby takiego wartościowania nie służą nikomu, a na pewno nie naszemu środowisku wolontariuszy z Ciechanowa, którego jako wolontariusz czuję się częścią.

  • Gościówa - niezalogowany 2018-01-10 17:28:37

    Najgłośniej zawsze szczekają najmniejsze kundle.... W nosie mam jak się ten most będzie nazywał , ale cholera mnie bierze kiedy wszelkie inicjatywy oraz ich pomysłodawcy spotykają się z głupim hejtem . Nie przeszło , temat zamknięty. Amen. Koniec. Niech będzie ten most bez nazwy , skoro ogarnia was mentalna biegunka na myśl że mógłby nosić imię inne , niż imię waszej Ś. P. Babki Eleonory, ale odczepcie się od ludzi którzy PRÓBUJĄ coś tu robić Pomysł zyskał dużą aprobatę, 600 podpisów zostało zebranych w błyskawicznym czasie , dosłownie w ciągu kilku dni (pesele osób spoza Ciechanowa nie są wzięte w tej cyfrze pod uwagę) dlatego anonimowe wycieranie sobie gęby jednym nazwiskiem jest zwyczajnie słabe. Powiedz ty (celowo z małej litery , bo nie szanuję) , który klepiesz o tym że inny nic nie robi , lansuje się i nie ma żadnych osiągnieć , co zrobiłeś dla swojego miasta? Jaki pomysł spłodził Twój jadowity mózg? Jaką pozytywną myśl, jaką pomoc przekazałeś komukolwiek???

  • Gość - niezalogowany 2018-01-13 15:42:15

    Radni klubu PiS zaproponowali uhonorowanie "wolontariuszy" podkreślając ich zasługi. Z różnych organizacji, a nie wybiórczo jednej WOŚP. Z szacunkiem odnosili się do idei wolontariatu. Wskazywali na grudniowych komisjach wniesienie projektu uchwały z pominięciem drogi zawartej w regulaminie nadawania nazw obiektom użyteczności publicznej, który został stworzony przez radnych właśnie dla ujednolicenia drogi nazewnictwa tych obiektów i uniknięcia zarzutów braku konsultacji społecznych. Mówili, że lepiej byłoby nadać temu mostowi nazwę zbliżoną tematycznie do okolicy, w której się znajduje. Historycznie powiązanej z traktem książęcym, który przez niego przebiega. Podkreślali, że jeśli most musi jakąś nazwę nosić, może należy najpierw go wyremontować, bo w najlepszym stanie nie jest. Wystarczy dokładnie posłuchać sesji jest na KRDP i youtube. I najlepiej nie powtarzać wyrwanych z kontekstu interpretacji osób trzecich zdaje się mających na celu wywołanie złych emocji i tworzenie politycznego fermentu, ponieważ przez to odnosi się wrażenie takie jest założenie tego rodzaju inicjatyw.

  • Szary - niezalogowany 2018-01-14 02:44:36

    Radni PiS nie zaproponowali nazwy most "wolontariuszy" . To były kontrpropozycję do już istniejącej propozycji, a tak naprawdę preteksty, żeby WOŚP utrącić. Gdyby rzeczywiście chcieli, to złożyliby projekt uchwały. Nie zrobili tego. "Pominięcie drogi formalnej"? Na sesji nie padł ten argument. Byłoby zresztą to dziwne, bo radni PiS sami ją wielokrotnie wcześniej pomijali. Burzę wywołali oni właśnie, torpedując inicjatywę społeczną, z którą tysiące ciechanowian emocjonalnie się identyfikują. Nie posłuchali suwerena, więc niech się nie obrażają, że suweren im to wypomina. Być może wypomni dotkliwiej podczas najbliższych wyborów.

  • Gość - niezalogowany 2018-01-14 09:25:29

    Na sesji wszystko padać nie musi. Padł wcześniej na komisjach, które są do dyskusji. Padło też, że radni są późno zaskakiwani taką propozycją i czemu to ma służyć? Nie dla wszystkich sesja służy do lansu. Wniesienie projektu nazwy "wolontariuszy" na sesję byłyby pogwałceniem regulaminu, który od czasu wprowadzenia jest przestrzegany przez radnych klubu PiS bo po to był wprowadzony, aby poruszać się w określonych ramach. Każdy propozycja nazwy ma być według regulaminu poddawana pod głos opinii publicznej i publikowana dla tego celu na stronie internetowej Urzędu Miasta. Gdyby projekt tej nazwy był wniesiony zgodnie z regulaminem wszyscy mieszkańcy mogliby się wypowiedzieć na ten temat. I tak uważam, że most należy najpierw wyremontować i w dalszej kolejności jeżeli musi się teraz nazywać, nadać mu nazwę.

  • Szary - niezalogowany 2018-01-14 16:59:47

    Radni PiS także wprowadzali uchwały "nazewnicze" z pominięciem regulaminu - ponieważ dopuszcza to obowiązujące prawo powszechne. Argument zatem nietrafny.

  • Gość - niezalogowany 2018-01-14 18:04:20

    Tak, nietrafny argument... Szarego))) Regulamin funkcjonuje od końcówki wiosny 2017 i od tej pory działanie radnych nie tylko klubu PiS było zgodne z nim, aż do grudnia 2017 gdy wprowadzona była ta uchwała o WOŚP. Wcześniej regulaminu nie było i wtedy z inicjatywą uchwałodawczą mogło wyjść kilku radnych z pominięciem konsultacji. Ponieważ budziło to kontrowersje, radni powołali zespół do opracowania zasad wprowadzania uchwał nazewniczych i powstał regulamin przyjęty przez radnych. Możliwość zebrania w danej sprawie głosów opinii publicznej jest bardzo dobrym krokiem i na to pozwala regulamin nazewniczy. Wprowadzanie uchwał pomijające tę możliwość jest nie liczeniem się z opinią wszystkich mieszkańców miasta.

  • Gość - niezalogowany 2018-01-14 18:04:47

    Tak, nietrafny argument... Szarego))) Regulamin funkcjonuje od końcówki wiosny 2017 i od tej pory działanie radnych nie tylko klubu PiS było zgodne z nim, aż do grudnia 2017 gdy wprowadzona była ta uchwała o WOŚP. Wcześniej regulaminu nie było i wtedy z inicjatywą uchwałodawczą mogło wyjść kilku radnych z pominięciem konsultacji. Ponieważ budziło to kontrowersje, radni powołali zespół do opracowania zasad wprowadzania uchwał nazewniczych i powstał regulamin przyjęty przez radnych. Możliwość zebrania w danej sprawie głosów opinii publicznej jest bardzo dobrym krokiem i na to pozwala regulamin nazewniczy. Wprowadzanie uchwał pomijające tę możliwość jest nie liczeniem się z opinią wszystkich mieszkańców miasta.

  • Szary - niezalogowany 2018-01-16 12:12:02

    Niestety, "gość" pisze nieprawdę. Uchwały "nazewnicze" wchodziły na sesję RM obok istniejącego już regulaminu. Przykład: uchwała z sierpnia 2017 o zmianie nazwy ulicy Tomaszewskiego na Borodzicza. Projekt uchwały podpisany przez radnych PiS i zgłoszony z pominięciem procedury opisanej w regulaminie. Regulamin już był (przyjęty w maju). Nie warto kłamać.

  • Gość - niezalogowany 2018-01-16 20:51:55

    Szary jak szary niestety. Wie że gdzieś dzwoni... Jeśli chodzi o ścisłość akurat tymi radnymi wprowadzającymi zmianę nazwy za Tomaszewskiego bez regulaminowej procedury byli radni startujący z komitetu Waldemara Wardzińskiego: Mariusz Stawicki, Zdzisław Dąbrowski, Zenon Stańczak oraz startujący z list PSL Tomasz Podsiadlik. Lobbowali dla tej ulicy patrona Tadeusza Grzankowskiego. By coś stwierdzić warto najpierw sprawdzić, nie tylko klapki na oczach na których jak widać logo PiS jak płachta na byka działające. Regulaminowe opinie Ciechanowian do zgłoszonych propozycji nazw podlegających dekomunizacji zbierane były bodajże w lipcu, w tym na temat nazwy Borodzicza. Nie warto mataczyć.

  • Gość - niezalogowany 2018-01-16 21:35:37

    Wracając do propozycji Borodzicza za nazwę Tomaszewskiego po sprawdzeniu uchwał z sierpnia rzeczywiście nie jasne do końca, kiedy była ona wprowadzona. Mea kulpa przyznaję się. Możliwe, że też i radni PiS wprowadzili ją poza regulaminem. Była też propozycja na tę ulicę nazwy Rzeszotarskiego. I to chyba wszystkie. Natomiast Borodzicz był też propozycją za Gwardii Ludowej. Niemniej jednak uchwały nazewnicze powinny być procedowane według regulaminu, aby mieszkańcy mogli wypowiedzieć się na temat nazw.

Dodajesz jako: Zaloguj się